söndag 15 april 2007

utan rytmen i kroppen

Igår var jag på afrodansaerobics.

Idag är jag mer eller mindre sängliggande.

Någon gång mellan alla rörelsena, kanske mellan att jag skvätte kärlek från hjärtat eller sådde min säd på fältet hahahaaa, måtte jag hittat muskler som legat i dvala de senaste 24 åren. Träningsvärken är mest uthärdig om jag får stå formad som ett C, men bäckenet framskjutet så mycket som möjligt. Värst är den när jag måste böja mig fram. Tur att det var skojigt åtminstone. Jag gillar träning där man kan få instruktioner som "dallra så mycket ni kan på fläsket nu! vad snygga ni är!"

Jösses vad gammal och bräcklig jag känner mig idag alltså.

6 kommentarer:

C sa...

Jag brukar också gå på afrodansaerobics i umeå. jätteroligt!

emma sa...

ja det var skoj! men du får inte dödlig träningsvärk alltså? :)

Anonym sa...

ååh, det låter helt underbart att dallra på fläsket så där!
jag lider med dig angående träningsvärken dock. det bästa är ju att den förr eller senare går över. :)

C sa...

emma: hehe, nej, jag får ingen träningsvärk. kanske beror på att jag tränar ca 4-5 ggr i veckan..

Anonym sa...

shit maj-britt va avundsjuk jag blir. afrodansaerobics finns inte i smålandsstenar : ( det låter jättekul ju! dansade ni som de galna barnen i panta-mera-reklamen? den är den bästa.

emma sa...

ce, haha då förstår jag... tyvärr känns det rätt långt borta för mig så jag får nog stå ut med lite träningsvärk :P

lotten: ja typ som pantapanta-barnen faktiskt! haha. du får komma hit någon gång så går vi på afrodans tillsammans!

isabelle, du är också välkommen att komma hit och dallra på fläsket om du vill såklart! ;)