måndag 16 april 2007

on a good day

När jag började läsa i Växjö var jag ganska bestämd över att jag inte skulle bo på campus hela tiden och tyckte nog att de som gjorde det verkade lite koko. Vem vill bo i en liten hjärntvättande bubbla långt utanför centrum i tre år liksom? Men saker och ting ändrar sig och nu har jag snart bott här i två år utan planer att flytta innan jag måste.

Alltså det finns ju tusen negativa saker med att bo här, ingen fråga om saken. Men idag när jag var ute och gick så kände jag mig så glad över att det är så fint och trevligt på campus! En kille åkte förbi mig på skateboard och nån spelade gitarr i ett fönster och på ängen kastade några frisbee. Det var så fint. Förmodligen hade det faktum att jag var i övrigt rätt munter, solen gick ner och det blåste varmt i nacken rätt mycket med det hela att göra, men ändå..

Bra grejer med att bo här:
Det är enkelt att vara social. Vilket är en bra grej för en osocial som jag. Om man säger att man ses om fem minuter så tar det verkligen inte mer än fem minuter. Det blir liksom inget projekt att hänga.
Man får saker gjorda. Man kan liksom vara engagerad i massa grejer om man vill för allt är så nära och det finns så mycket att välja på och man hinner ändå ha ett slapparliv utanför engagemanget.
Biblioteket är bra att plugga i.
Det finns mycket gräs att sitta i.
Det finns många ställen att fika/äta på.
Man behöver inte vara rädd när man är ute på kvällen eftersom det känns så vansinnigt tryggt i den lilla bubblan.
Jag har typ 20 meter till både skog och vatten.

Sen finns det ju som sagt dåliga grejer också. Men de senaste dagarna har jag verkligen känt att jag gillar att bo här. Saker och ting är så enkla.

1 kommentar:

Anonym sa...

ååh, jag vill också bo där i campus-bubblan, låter hur mysigt som helst! :)