måndag 30 april 2007

Stora tankar av liten kvinna del 1

Detta förstår jag icke. Varför är det förbjudet att sortera fönsterkuvert till pappersinsamlingen när man får sortera tidningar med HÄFTKLAMRAR där. För man tar väl inte bort häftklamrarna, eller gör man det? Oj, nu blev jag orolig att jag är en miljöbov. Men iallafall, det är ju totalt ologiskt tycker jag. Eller är det bara en myt att fönsterkuverten inte får gå till pappersinsamlingen? Det har jag nämligen hört talas om, men vågar inte lita på ännu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fönsterkuvert ska inte med i pappersinsamlingen.. hittade bara denna länken http://www.ped.gu.se/miljo/avfallAV.htm men du får helt enkelt lita på mig. hähä

Anonym sa...

antevante har rätt, fönsterkuvert hör inte hemma i pappersinsamlingen; varför har jag dock inget bra svar på.

anna sa...

det där med fönsterkuvert provocerar mig till det yttersta. man tycker att företag borde veta bättre än att använda fönsterkuvert by now men tydligen inte. till och med statliga organisationer/whatever gör det!

Anonym sa...

aovsett om man får slänga fönsterkuvert i pappersinsamligen eller ej så tycker jag att de är knepiga kuvert. när man gör adressändring är ju ett av kuverten just ett fönsterkuvert. det tar mej alltid tusen år å svettdroppar innan jag lyckats vika pappert rätt så att mitt namn syns i fönstret. ja, så vet ni det :)

Anonym sa...

Ta bort plasten (fönstret) och sortera pappret.