torsdag 26 april 2007

rättvist schmättvist


Vår lärare mailar från utomlands och skriver att han inte kommer hinna rätta våra tentor under sin resa utan att vi får dem först när han kommer hem. Då har det gått drygt fem veckor sedan vi skrev den. Han skriver vidare i mailet att det vore inte rättvist mot varken oss eller mot honom att rätta den nu. Och jag förstår inte.. varför skulle det inte vara rättvist mot honom? Det är väl så vitt jag vet hans jobb att fixa sånt.

Okej jag är inte den som är den, grejer går inte alltid som man vill, det fattar ju jag med! Men han lämnar fasen aldrig tillbaka tentorna i tid och samtliga i klassen kunde väl själva räkna ut att han aldrig skulle klara ut att få tentorna rättade medan han är med en magisterklass på andra sidan klotet. Men att förklara det med att det inte är rättvist mot honom! Ha! Hör mig fnysa!

Inga kommentarer: