tisdag 10 april 2007

easter parade

Fint under påsken

Gå i skogen med pappa och hålla tyst och kolla efter baggisar (upp till bevis! är du lantis nog för att fatta vad det är? :P) och då och då se finaste roligaste hunden susa förbi med glatt flaxande öron. Hänger du med undrar pappa när jag flåsar lite. Tänker på växthuseffekten, familjen och livets förgänglighet.

Fuldans på Stadshotellets tre dansgolv med några av de som ligger mig närmast hjärtat. Leenden och blickar som jag vet att bara de utvalda fattar vad de betyder. Känslan av hur fantastiskt det är att just jag får uppleva att vara vän till de smartaste och snällaste och snyggaste och roligaste och mest inkännande personerna på det småländska höglandet. De som fattar hur jag menar trots att jag knappt säger ett vettigt ord alls. Fantastiskt I say.

Värma sig framför påskbrasan i en stor ful oljerock med hakan på mammas axel gnolandes vintern rasat ut i kanon tillsammans med mamma och storebror och hans flickvän. Tystnaden som bara finns i skogen, dendär tystnaden som gör att man hör när det snöar. Friska luften, isolerade luften, luften som gör det möjligt för mig att fatta vem jag är.
(okej jag vet att det syns på gräset att det inte är taget i påsk. historieförfalskning is the shit!)

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, jag tänkte faktiskt inte på att det var lite onaturligt mkt grönt gräs för att vara påsk :) fin bild hur som helst!