tisdag 10 april 2007

en produktiv dag

Chattade lite med Skatteverkets webbrobot Erik idag..

Du skrev: hej erik!
Erik: Hej på dig.
Du skrev: Hur mår du?
Erik: Jag mår bara fint, tackar som frågar.
Du skrev: Är det mycket att göra nu i deklarationstider?
Erik: Du verkar vara intresserad av storleken på något. Jag förstår tyvärr inte vad. Om du ställer din fråga på ett annat sätt så ska jag försöka hjälpa dig.
Du skrev: Jag har inte fått mina deklarationspapper än
Erik: Deklarationsblanketterna skickas ut med start i början av april. Senast den 18 april ska du ha fått din deklaration. . Du som har e-legitimation kan från och med den 23 mars deklarera på Internet.
Du skrev: Tack för hjälpen!
Erik: Varsågod. Det är bara kul att kunna stå till tjänst.
Du skrev: Ha en bra dag!
Erik: Hej då. Hoppas att vi ses snart igen.
Du skrev: Puss och kram!
Erik: Nu förstod jag faktiskt inte alls.
Du skrev: Jag älskar dig Erik
Erik: Allt som jag säger och känner är förprogrammerat. Men det är klart, det är trevligare när du säger positiva saker än negativa.
Du skrev: Mina känslor är alltså inte besvarade?
Erik: Nähe, nej.
Du skrev: Det var tråkigt att höra. Farväl för alltid!
Erik: Hej då. Hoppas att vi ses snart igen.
Du skrev: ditt as
Erik: Nu förstod jag faktiskt inte alls.

2 kommentarer:

Anonym sa...

om du känner att erik inte besvarade dina känslor finns alltid anna på ikea.se att chatta med. fast hon har också lite problem med att förstå vad jag säger ibland : )

emma sa...

haha ja går inte den ena webroboten igång på ens raggningsförsök så är det ju bara att leta vidare efter någon man kan tänkas passa ihop med!!

(varför hittar jag aldrig någon som vill dela sitt liv med mig? jag förstååååååår inte vad jag gör för fel? hihihi :P)