lördag 19 maj 2007

roy hjärta jugge

Jag efterlyser fortfarande era snyggaste ledare! Kan rekommendera wikipedia för att kolla upp dem. Dock är det lätt att bli besatt. Igårkväll spanade jag mig igenom hela Mellanösterns ledare. Hittade en kandidat till listan faktiskt. Tror det var Syriens president, men minns inte riktigt nu.

Nåväl, det var inte det jag skulle skriva om utan om Roy Andersson. Jag gillade aldrig Sånger från andra våningen och En kärlekshistoria gav jag förvisso en fyra på filmtipset men jag minns mest att den var jobbig att se faktiskt. Nu såg jag nyss hans kortfilm om aids, Någonting har hänt, som han gjorde åt Socialstyrelsen (som drog sig ur när de fick se resultatet, haha) och den gillade jag! Nu är han i Cannes och visar upp sin nya film, Du levande, och jag har en enda anledning till att se fram emot den. Inte för att det är Roy som har gjort filmen, för jag är som sagt inte superförtjust i honom, utan för att Jörgen Nohall är med! Jugge! Minns ni dokusåpan Club Goa? Han var med som Nalle Knutssons sidekick där. Världens kanske mest slitna och oseriösa människa ska alltså spela i Roy Anderssons nya film. Aah, än är inte undrens tid förbi.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tackar =)// Jugge

Unknown sa...

Skriver klart ett nytt galet TV manus som heter dark Image -the story and glory, med jag och Nalle i rollerna.
Vi ska bli syntare. Galnare än så kan det väl inte bli nästa gång jag gör TV Emma? Men det måste vara vår hemlis ok? Det är bara du och Titan television som vet.
kramis Jugge