måndag 21 maj 2007

emmayo goes cheerleader

På tal om Kanada så kom jag på att jag nog inte sagt till så många att jag är antagen till skolan där på riktigt nu. Så om ett drygt halvår bor jag i Kanada om inget går på tok! För att lära känna kulturen och ta seden dit man kommer etc etc är jag i full färd med att lära mig koreografin till Skatt Bros låt här nedanför. Bilden här bedvid visar ett tjusigt universitet där jag tydligen kommer börja klä mig i trista vuxenkläder?!


Om man bildgooglar hittar man ytterligare en bild som kittlar mig lite. De har en skolmaskot! Och ett väldigt käckt konståkningslag! Aaah. Golden hawks! Hahaha. Jag dör. De lär ju ha cheerleaders också! Om man läser om skolan på wikipedia så hittar man även skolans fight song!!!!!! Så förutom Skatt Bros så ska jag öva på den tänkte jag.

Laurier we'll praise thee ever
as in the days of old,
We will always keep on high,
The purple and the gold, the gold
Ever will thy sons and daughters
praise thee day by day
We will always hold thy name in rev'rence
Lau-ri-er!

We will battle on to victory
As the years roll by,
Carrying thy standard bravely
Holding it on high,
Ever will we sing thy praises
Praise thee every day
No one e'er shall bring thy name dishonour
Lau-ri-er!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hallåå!??! Fan va skoj!! Men varför visste ja inte alls =/ Hur länge ska du vara där å va e de för nåt? Du kan ju säga på msn ;) Puss

Anonym sa...

ååh, häftigt! och modigt! ja, mera detaljer får du gärna dela med dig av :)

emma sa...

det är inte så superexotiskt, heh. men jag åker som utbytesstudent och ska vara där i en termin. i en liten stad en bit utanför toronto, bland sjöarna och allt detdär. sen vet jag nog inte så mycket mer än, hehe.

AbuHassan sa...

Hehe men fan Emma du måste ju ta chansen nu och faktiskt bli konstnärsåkerska/cheerleader. Hyr bring it on några gånger så är saken biff!

Anonym sa...

Ett helt lag????? Emma Emma fattar du vilka möjligheter som öppnar sig? Du och konståkning forever! Du kan ju alla moves som räknas...

emma sa...

heeeheee. kan ni se mig i en såndär liten dräkt med ett käckt leende på läpparna? really? haha. nåväl, efter att ha sett blades of glory är jag nog lite sugen på konståkning trots allt.

Kim sa...

tror du skulle funka utmärkt som konståkerska :) men annars är jag lite nyfiken på vem det är som faktiskt gömmer sig i skolmaskoten

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=wOzG7bBylRo