fredag 11 maj 2007

livskvalitet

Gick upp en halvtimme innan föreläsningen började och var snurrig och hungrig och illamående och fumlade på datorn och msn och såg i listan

Valfri klasskompis namn - föreläsningen inställd

Snubblade tillbaka till varma sängen och fluffade upp kuddarna och täcket var perfekt skönt och inga smulor som kliade och jag lyssnade på när Malou intervjuade Plura och hon ställde en bra fråga och livet är väl trots allt rätt bra. När föreläsningarna är inställda och sängen är så satans skön.

6 kommentarer:

Anonym sa...

ååh, vilken himla bra tajming :D

Anonym sa...

Värsta flashbacken lixåååm... Det här får mig lite att tänka på dagen innan min första "riktiga" arbetsdag. Då ringde min far till mig och sa "jadu andreas, nu börjar allvaret..." Ghhaaa! vad vill jag säga med det här? joooo... Det va ganska underbart att vara student.. känn på den du! äh... svammel. häj!

emma sa...

ante, gissa varför jag pluggat sedan typ... 2002. hahaha. fast ibland skulle det faktiskt vara skönt att ha lite mer allvar i sitt liv. och lite mindre aah-jag-har-inte-pluggat-ångest.

anna sa...

vad skönt att kunna göra sådant utan dåligt samvete! (det skulle jag ha)

Anonym sa...

haha.. ja, jo.. den där pluggångesten känns ju igen. Fast den är lättare att förringa än en väldigt tjatig chef på 34 år med en lätt antydan till håravfall. :)

Unknown sa...

det VAR plura! heh. jag är ju inte så bra på att veta kändisar, särskilt inte svenska musikkändisar, MEN nu vet jag att det var honom jag gick förbi medan han åt mackor utanför Malous studio i TV4-huset. feta kändispoäng tycker jag.