fredag 11 maj 2007

Helgtips!

Imorgon så åker jag ner mot skåneland för att träffa tre jag gillar. Det blir fina grejer. Men inte nog med att vi ska hänga, jag ska även gå på premiär för Anna och Oscars film, Never kneel down! Eftersom jag har åtminstone två vänner bosatta i Lund som jag vet kollar min blogg ibland så tänkte jag ta tillfället i akt att göra reklam för filmen. Nu har jag ju iofs inte sett filmen själv, men då de är så fantastiskt vettiga människor så litar jag på att den är bra!

Jo såhär: Anna och Oscar har varit i Sydafrika två gånger det senaste året och gjort en dokumentärfilm om en cool svart lesbisk tjej som bor i en kåkstad i Pretoria. Filmen kommer visas på söndag 17.00 på Lunds gay and lesbian filmfestival.

Det kommer bli succé. Kom ihåg var ni läste det först! (Ja om ni inte läser Kvällsposten för då läste ni det här först)
Här en bild på regissörerna in action. Fast inte riktigt i Sydafrika.

4 kommentarer:

idaida sa...

Gött emma! vi ses där!

emma sa...

toppen!

idaida sa...

Nej va faan, jag glömde bort det! Hur gick det till? Jag vet att jag satt framför min dator, och sen var jag ashungrig och sen åt jag. Sen vaknade jag imorse och det var inte söndag längre. Var det bra?

emma sa...

haha, ja det är lätt hänt såntdär alltså.. särskilt på söndagar! men filmfestivalen fortsätter fram tills fredag. fast då är ju inte jag där ;)
iallafall, såklart var filmen alldeles fantastisk!!!! fast jag är måhända inte helt objektiv...