söndag 4 mars 2007

tåg & båt & flyg

Hemma igen efter en intensiv helg i Uppsala. Det är synd att jag inte är så intensiv av mig alla gånger utan mest gillar att sitta ner och titta mig lite runt omkring. Hoho. Men när Afrikagrupperna betalar resan så får man väl ta och acceptera lite påtvingad aktivitet då.

Jag har för första gången i mitt liv flugit inrikesflyg. Det fick mig att känna mig lite viktig, haha. Men det är ju fan med skräckblandad förtjusning över att det går så vaansinnigt snabbt att ta sig mellan Växjö och Arlanda samt att det är så vaansinnigt omiljövänligt. Fyfan. Tåg borde subventioneras.

Att SJ är så jävla dyrt och konstigt är kanske det konstigaste av allt i den svenska infrastrukturen just nu. Nu var jag tvungen att kolla upp vem man ska klaga hos och det är Åsa Torstensson (c) som är infrastrukturminister just nu. Eller kanske hos nån annan ändå.

Rubriken är en bra låt av Fläskkvartetten förövrigt.

Inga kommentarer: