fredag 9 mars 2007

dillchipssmulor

Den största anledningen till att jag har en blogg är att för att få fylla i sånnahär listor när jag borde göra annat.

Vilken svordom använder du mest? Jäla
Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 08:50 idag
Var köper du dina matvaror ifrån? ICA och om jag är ambitiös Willys
Du får ledigt idag. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vännina? Öh, en "väninna" tack. Eller kanske barnfamiljen om jag får välja min syrras.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Först glädjechips och sedan en dvd-spelare kanske
Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, mest min pappa
Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare? Nej
Vilken CD ligger i din CDspelare just nu? En sydafrikansk blandskiva som Hanna gett mig
Vilken är världens bästa artist just nu? Pass. Jag har inte kommit så långt i återupptäckandet av min musiksmak än
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD? Minns inte riktigt. En klasskompis sa att hon tycker en annan klasskompis är jobbig
När var senast någon stötte på dig? Vet inte
Vad åt du till middag senast? Mackor. Halv 2 inatt kokade jag alldeles för lite spagetti i förhållande till min hunger. Men det var nog inte middag, det var.. nått annat.
Använder du huvtröjor? Oh ja
Kan du vissla? Ja. Det är kanske min största bedrift här i livet, att jag kunde vissla redan vid elva månaders ålder. Det framhåller jag gärna för att verka lite intressant.
Vem var den senaste som ringde dig? Afrika-Anders
Tror du folk pratar bakom ryggen om dig? Ja verkligen
Vilket riktnummer befinner du dig i? 0470
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Vet inte om det finns nått köpcentrum här. Om galleria räknas som samma sak så är det kanske 10 affärer eller nått.
Hur många syskon har du? Två storasyskon
Är du blyg inför det motsatta könet? Jag är nog lite blyg inför väldigt många
Vilken film kan du alla replikerna till? Sällskapsresan - eller finns det svenskt kaffe på grisfesten?
Äger du några popband t-shirts? Enda bandtröja jag har är PJ Harvey men det kanske inte är pop
När flög du senast? I söndags mellan Sthlm och Växjö!!
Läser du för skojs skull? Ja
Diskar du din egen disk? Ja
Har du gråtit offentligt? Ja
Har du en stationär dator eller en laptop? Laptop numera
Försöker du alltid lära dig nya saker? Inte alltid nej. Men eftersom min "sysselsättning" är studier så är väl tanken den iallafall
Tycker du att killen borde bjuda på första dejten? Alltså bjuda som i bjuda ut eller som i betala? Jag svarar ja på båda iallafall, höhö.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Radio och textproduktion
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner? Fick sms häromdagen där det stod att det verkar som jag vill ha mina killar tysta kåta och tacksamma så jag säger väl det då.
Vilken är din favoritdrink? Vet inga
Gillar du din boendesituation? Den duger, lite dyr dock.
Vilken är din mammas hemstad? Vetlanda
Din pappas hemstad? Sävsjö (småland to the roots liksom)
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Helst 8-9 men jag klarar mig på mindre. Vid mindre än 3 blir jag illamående.
Vilken är din favoritfrukt? Clementin
Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej
Hur gammal blir du nästa födelsedag? 25
Vad var det senaste du åt? Dillchipssmulor
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? Samma tror jag
Gillar du senap? Ja! Mitt förhållande till senap har gått från neutralt till mycket positivt
Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? Fyfan vad dålig du är
Tycker du om att krama folk? Inte alltid, beror på vem.
Äger du en digitalkamera? Ja
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det? Ja
Tycker du att du är attraktiv? Det har hänt
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? Varför är alltid denna frågan med på listor? Johannes iallafall.

5 kommentarer:

Unknown sa...

jag älskar den sista frågan! fast det är bara för att jag inte lärde mig vissla vid elva månaders ålder och behöver nåt annat som får mig att verka intressant.

jag borde kanske också börja blogga...
/moi

emma sa...

haha! jo det gäller ju att ta vara på dedär små spännande detaljerna.
vad skulle du ha hetat?

ja du borde börja blogga.

Unknown sa...

jag kunde hetat samma som jag gör nu, ju :)
androgyna namn is the shit

Anonym sa...

Jag vill gärna också svara på sista frågan:

Jonny

Arbetar just nu med en testgrupp på två personer i ett försök att få dem att använda mitt manliga smeknamn.

emma sa...

hahaha! jonny? hahahaha. jag kan inte sluta skratta! du är kanske den person som är minst jonny i hela världen, hanna!! aaaah.