onsdag 28 mars 2007

Tack, men nej tack.

Okej, först vill jag utfärda en liten varning. Innan ni tittar på nedanstående video så måste jag säga att den kan orsaka svåra biverkningar i form av sömnlöshet, mardrömmar och magproblem. Dessutom kan ni komma att börja nynna på opassande strofer lite när som helst. Men här den iallafall, låten som har satt djupa spår i min vardag de senaste dagarna.
Tommy Nilsson - Jag vill ha sex med dig.



Lyssna på texten och tänk på följande: Skulle ni bli lockade till sex av "tända ljus i en ring av lust"? Vad betyder det egentligen?

Kommer ni någonsin kunna skaka av er obehagskänslan efter att ha hört Tommy med en "sensuell" röst sjunga om sin tunga formad som en våg över dina bröst?

Om någon frågade er "Får jag komma in när du öppnar dig som en vildros?", vad skulle ni svara då?

Hur kan man med så mycket allvar i rösten sjunga en sånhär text? Hur tror ni stämningen var under inspelningen? Vad tror ni hans svärmor Lill-Babs och svärfar Lasse Berghagen tycker om låten? Kan ni föreställa er kommentarerna kring matbordet efter att Tommy spelat upp sin nya "känslosamma" låt?

Vill ni ha sex med Tommy?

Vill ni någonsin igen ha sex över huvudtaget efter att ha lyssnat på denna låt?



Förlåt för att jag utsatt er för detta... men jag tror de mentala skadorna av låten blir mycket mindre om vi delar med oss och pratar öppet om våra tankar kring den!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle lätt ha sex med Tommy!

Anonym sa...

trots att jag blev aningen illamående å yr tycker jag att tommy ska ha cred för att han är rakt på sak. det är ju ganska vågat. fast samtidigt skulle jag gärna vilja veta vad och hur han tänkte när han skrev texten. va han kanske desperat efter ett lyft i karriären å tänkte att sex säljer ju alltid? men när tommy frågar mej om han får komma in när jag öpnnar mej som en vildros, säger jag vänligt men mycket bestämt NEJ.
förövrigt tror jag lill-babs gillar låten, medan lasse fnittrar lite generat.

emma sa...

ante, jag hoppas du och tommy bli lyckliga tillsammans! kanske du kan rapportera lite (eller inte?) sen hur er heta kärleksnatt var!

lotten, alltså du har faktiskt rätt. låten hade varit tusen gånger hemskare om han sjungit "jag vill älska med dig" brr.

Anonym sa...

vad ni ä känsliga...
Tommy hälsar!
fridens liljor ante

anna sa...

jag tycker att du är lite äcklig nu emma.