måndag 26 mars 2007

Matberedaren Jonny


Okej bland de internetmänniskor vars liv jag följer genom bloggar och dagböcker och sånt verkar det vara hejdlöst populärt att döpa sina apparater. Datorer, mp3-spelare, kameror och gud vet vad. Alltså hörrni jag FATTAR det inte! Känns det inte helt töntigt att kalla nått som består av plast och metall för typ.. Emelie (okej jag vet att det oftast är lite tuffare namn ni har men ändå). För mig skulle det kännas helt bisarrt! Sen undrar jag också var gränsen går... alltså hur väljer man vilka apparater man döper? Det känns ju inte helt troligt att man t.ex. har ett namn på sin hårfön eller sin skrivare liksom? Iofs lär ju typ ingen av de människor som jag läser, läsa mig här så förmodligen får jag fortsätta undra men jag ville mest bara... ta upp detta samälleliga problem. heh.

Nu kom jag faktiskt på en liknande grej iofs! I mitt bardomshem hade vi en köksklocka som hette Hansson och som morrade när man tog kakor i skåpet. Hansson gick tyvärr bort förra året efter lång och trogen tjänst (han har funnits så länge jag har levt iaf och han såg MYCKET 70-talig ut, så..) och sen dess är det inte lika roligt att roffa åt sig ballerinakex i smyg. På riktigt så sörjer jag honom lite faktiskt.. Så ja, jag kanske inte är bättre då när allt kommer omkring..

3 kommentarer:

anna sa...

jag har döpt en pärluggla jag har, räknas det?

emma sa...

nja det kan jag förstå mer.. det känns lite mer som att döpa sitt gosedjur eller så. vad heter den?

anna sa...

brian....