fredag 29 oktober 2010

En elefant balanserade

Jag är en väldigt blödig människa. Jag kan knappt tänka på mig själv som barn utan att bli snyftig. Jag snyftar åt Oprah. Jag snyftar när en random människa får ett random pris.

Hur hjärtskärande är det då inte att se följande bild en fredagseftermiddag när man redan känner sig lite skör? Livet känns ju knappt värt att leva när så sorgliga bilder finns!


Hela bildserien finns här och verkar som tur är sluta lyckligt. Men ändå, liten elefantsnabel fast i en krokodil! Buhuhu.

2 kommentarer:

ida sa...

Uuu! Stackars elefanten. Påminner mig om en barnbok med samma tema. Kommer inte ihåg vad den hette, men den hörde på något sätt ihop med "hur armadillerna fick sitt hårda skal" eller vad den andra barnboken om djungeldjur hette.

Anonym sa...

Hur elefanten fick sin snabel : ur Rudyard Kiplings Just så-historier heter boken.. och som tur är så verkade historien sluta bra denna gång. Beundrar elefanternas mod och värdighet.