onsdag 27 oktober 2010

Boy

Jag har sedan i våras med jämna mellanrum sagt till Kim "Men åh, kan det inte bli november snart?" för att jag längtat efter Stockholm filmfestival. Ibland när solen skiner ute och det är bikinis och solkräm och whatnot så längtar jag faktiskt till att kura ihop sig i mörkret i biofåtöljer och vara någon slags filmnördszombie som lever i min egen lilla bubbla under två veckor.
Och igår släpptes äntligen programmet! Jag har inte hunnit gå igenom hela än men den film som jag hittills blivit mest sugen på är Nya Zeeländska filmen Boy. Den är regisserad av Taika Waititi (eller Cohen, han verkar gå under båda efternamnen?) som regisserat och skrivit Eagle vs Shark samt en hel del Flight of the Conchords-asvnitt. Trailern känns ganska FotC och jag kan liksom inte undgå att bli glad av den!

Inga kommentarer: