tisdag 1 april 2008

jaha.

Det ar totalt gratt och regnar ute. Snon ar gra, himlen ar gra allt ar gratt. Runt campus vankar strejkvakter ikladda regnponchos och ser trotta och ledsna ut. Jag ar trott och ledsen. Gra. Jag gick upp tidigt tidigt for att ga pa ett seminarium som gav mig noll. Minus noll fick jag ut av det. Ja. Klockan ar bara elva men redan har det bekraftats sa himla manga ganger hur socialt inkompetent och rent av konstig jag ar. Min mamma har kort in i ett trad med bilen och jag far inte tag pa henne. Mitt mobilabonnemang snodde 4 dollar av mig for att jag inte fyllde pa simkortet i tid. Sa nu kan jag inte ens messa mamma och fraga vad som hander. Det ar sa mycket jag borde gora, men nar ska jag orka det egentligen? Ar trott pa att folk tittar konstigt pa mig och inte fattar med en gang vad jag sager nar jag koper natt. Inte ens natt latt. Varm choklad till exempel. Forresten var den inte ens varm. Ljummen choklad. Min kropp beter sig konstigt. Det finns ingen har jag kanner for att klaga pa varldens graaste forsta april tillsammans med.
Det ar en manad kvar har. Idag ar jag trott och onskar mig nagot annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade vännen. Det låter som du har det riktigt riktigt tufft nu. Jag vill att du ska veta att jag sänder dej mina starkaste starkaste tankar i ilfart mot kanada. Hoppas du får reda på hur det är med din mamma inom kort.
Och kom ihåg, du är inte onormal konstig eller social knasi på nåt sätt. Du är en så jädrans duktig och modig människa. Jag beundrar dej nåt väldigt och är stolt över att ha dej som vän. Många kramar och pussar från en som lovar att besöka ställen där du är just nu och inte efteråt...(men kan bli svårt med kanada) :)