söndag 20 april 2008

blö

Den tråkiga vanan att mest blogga som ett uttryck för gnäll. För egentligen egentligen så är jag glad och det är 24 jäkla grader ute och världens vår och på gatorna spelar folket basket och kastar basebollar sådär amerika-klyschigt till varandra. Egentligen egentligen trivs jag kanske bättre här nu än jag gjort någonsin tidigare för jag har kommit ytterligare några steg på vägen att identifiera vilka av de jag hänger med som jag tycker om på riktigt och vilka som jag bara vill hänga med på ett hejhej-vis. Egentligen egentligen kanske mitt välbefinnande här hänger ihop med att jag snart ska åka härifrån för att ha resesemester tillsammans med Kim i en hel månad. Vad vet jag.

Men nu tänker jag skriva om att jag är sjuk och hur särdeles tråkigt det är. Jag är inte ens mycket sjuk, man skulle kunna säga att jag är sjuk på det där viset som man ibland önskar sig ganska hett när man inte pallar vardagen. Ni vet, inga särskilt oöverkomliga symptom men väl en feber (under 38 grader dock) som gör att man inte är fit nog för vardagen. Å lite halsont. Men fyfan vad uttråkad jag är. Det som gör det hela särskilt tråkigt är att febern under hela dagen stigit (ja fast fortfarande under 38 då. den började rätt lågt. ehe.). Det gör mig lite nervös att jag ska vara knallsjuk imorgon. För jag har hemtenta inlämning på måndag och att skriva en hemtenta sjuk är nog lite mer än jag mäktar med. Redan i torsdags fick jag höra av en person (en som jag inte ens vill vara kompis med på ett hejhej-vis tror jag) att "va har du tentainlämning på måndag, men vad gör du då här på festen?" och jag tänkt eeh hemtenta chilla katten, jag skriver den i helgen. Men nu är det natten mot söndag och jag har inte börjat än.

Äsch vad det är tråkigt att dryfta skola. Kan dryfta sjuksymptom istället. Torra ögon. Leder som det gör ont i. Ibland tycker jag dessutom att det knakar lite mer i dem än vad det brukar göra? I halsen känns det som jag har en stor slemboll precis vid svaljet som inte går att svälja ner. Men jag tror det är en illusion. Feberkiss. Ni vet, det känns på ett särskilt sätt när man kissar med feber. Ont i huvudet. 37.7 i feber.
Har suttit i sängen nästan hela dagen så nu har jag typ liggsår plus att jag inte kommer kunna sova. På mitt nattduksbord är det kladdiga juicefläckar och det känns jobbigt.
Uthärdlig situation jo, helt klart, men detta är ju en gnällblogg. Och en sars-blogg light kanske.


Önskar mig två nunnor som tar hand om mig. En kan ta hand om mig och köpa lite gott. Den andra kan skriva min tenta. På tal om lite gott så har en av min kombosar köpt massa massa exoisk frukt som står i kylen nu. Har en hetisg inre kamp om jag ska sno en jordgubbe eller inte. Borde inte borde inte borde inte.


Förresten ljög jag innan. Jag har faktiskt bara 36,6 i feber, men tyckte 37,7 lät bättre av någon anledning.

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha, 36,6, är det feber det? fast iofs du kanske har lägre vanlig temperatur än normalt. men hörru (nu när jag börjat bortförklara din sjuka liksom) så är det ju så att temperaturen även i normala fall stiger under dagen. som lägst är den på morgonen.
usch vad jag känner mig dissig nu. sorry. sno en jordgubbe, det är du värd. du är ju krasslig juu. (och det här sista var inte ironi!)(på sant)

emma sa...

oj haha, jag menade faktiskt 37,6! fast det är ju inte så mycket det heller.. hehe.
inatt drömde jag om jättelika jordgubbar som var stora som apelsiner... så ska nog sno åt mig en alltså. :P

Anonym sa...

37,6 är feber. sno jordgubbar NU om du inte redan gjort det!

Anonym sa...

jag känner mig mäkta stolt över att se markus krunegård som #1 i din musiklista. jag tar åt mig all ära. haha.

emma sa...

hihi, tack för ditt stöd! jag snodde en jordgubbe, men i stressen över att inte bli upptäckt (hon har varit ganska barsk över att någon (inte jag) snott massa kaffe för henne) tittade jag inte riktigt och råkade ta en som inte var så mogen. besvikelse. synden straffar sig med detsamma! heh.

och ja! markus krunegård är helt och hållet din förtjänst. men han ÄR ju banne mig fantastisk. tack isabelle! :)