tisdag 15 april 2008

midnatt rader, tyst det ar pa bibblan

Nej vanligtvis ar jag inte sarskilt universitetsromantisk av mig, men nu blir det banne mig ett sant inlagg anda. Klockan ar tolv pa natten och jag sitter i bibblan och skriver pa hemtenta. Det ar tentaperiod nu och bibbaln har oppet dygnet runt. For var skull. Runt omkring mig sitter folk i mjukbyxor och glasogon och med horlurar och en kaffe i hogsta hugg. Vi laser, skriver och facebookar sa ogonen bloder. Igar satt jag pa internationella kontoret tillsammans med tre andra och pluggade pa en tenta jag hade tidigare idag, tills klockan var fyra pa natten. Det ar nagot fint med det. Ja det ar det banne mig. Nagot fint med att vi sitter har med torra ogon och trotta roster och snurriga huvuden och stressar och liksom LAR oss saker. Proppar huuvdet fullt och minns sakert inte ens halften om en vecka, men anda... det ar nagot som tilltalar mig i att alla sitter har och insuper kunskap.
Jag har 24 timmar och 1750 ord kvar att skriva. Jattejattemycket (eftersom jag pa 3 timmar astadkommit 250 ord...) och imorgon kommer jag sakert grata och yla men jag hiiiiiiinner ju inte! Doden doden doden etc. Men just nu sitter jag och kanner mig lite mysig. Och hog pa te. Och facebookar Rox for att hon ska komma hit och sallskapa mig sa vi kan peppa varandra.

Varen. Tentaperioden. Bibblan med tangentbord utan svenska bokstaverna. Inte sa langt kvar nu. Jag kom ju igar?!

***
Klockan ar nu 2. Pa natten. Fortfarande. Vi ar atta personer som sitter kvar vid datorerna. Jag har skrivit 794 ord. 1206 kvar alltsa. 22 timmar kvar. Men nu gar jag hem. Ingen kan tankas vara intresserad av detta. Men anda. Jag skriver bara i korta meningar. Latt for er att forsta iallafall. Trott. Glasogonmarken pa nasan. Godnatt!

***
Okej lite till bara. Klockan är halv 3. Här hemma är båda mina kombosar uppe fortfarande och den ena konstaterar att hon ska inte sova förrän hennes uppsats är klar. Det är bara 12 sidor kvar att skriva, not too bad med andra ord. Huh. Ja, det är nått visst med lärandet och gemenskapen som uppstår när alla är trötta och utmattade sitter i samma båt och vet precis hur det känns. Å det var väl ungefär exakt det jag skrev tidigare ikväll ja.
Nog nu Emma. Hejda dig. Gå och sov!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe, hoppas det gick/går bra med ordsamlandet :) låter mysigt det där. på ett panikartat vis.

emma sa...

ordsamlande var sannerligen ratt ord! :)
(2010 ord!)