torsdag 11 november 2010

Min snygga killar-lista

Det är slasksnöstorm utomhus och jag tänker att det nog därför är hög tid att ni får veta vilka kändisar jag tyckte var snygga när jag var liten. Alltså innan jag börjat läsa Okej och fattat att man skulle gilla Markus Schenkenberg och Peter Siepen. Jag vet inte ens om jag fattade att jag tyckte dom var snygga men jag minns tydligt att jag blev glad när de var på TV iallafall.

I give to you...

Joe Labero. Nu avskyr jag karln, men det var nått visst med honom på den tiden alltså... När jag bildgooglade på honom så verkade det som att det inte fanns några gamla bilder på honom alls. Eller så har han sett likadan ut i 20 år. Lite oklart detdär. Detta var den enda lite äldre bild jag hittade. Hoppas Gunnar förlåter mig för den uppenbara bildstölden.


Steve Guttenberg. Alltså Mahoney i Polisskolan-filmerna. När jag tänker på det så hade han nog samma slags charm som Måns Zelmerlöw har idag. Å den går ju inte av för hackor liksom



Per Gessle. I synnerhet under Joyride-tiden.



Sully i Dr Quinn. Eventuellt var jag lite äldre när jag gillade honom men han får vara med på listan ändå. Så rättskaffens men ändå spännande. Civiliserad men ändå indian. Det bästa av två världar.



Nu känns snöslaskstormen genast lite bättre tycker jag. Om bloggen hade några läsare skulle jag fråga er vilka som var era snyggaste killar när ni var små-små. Istället nöjer jag mig nog med att drömma vidare om Joe, Steve, Per och Sully. Ska nog även inleda ett projekt där jag ska övertala Kim att skaffa sig ett lite längre och mer svallande hår.

4 kommentarer:

ida sa...

Sully är på min lista också! Och Mahoney! Var man så enkelspårig när man var liten? Snälla bruna ögon och "den schyssta killen", sen var man fast. Kanske ganska logiskt när man tänker efter ändå. Jag ska fundera på vilka mer som stod på min lista, och återkomma. Karl Dyall-planschen från KP hängde ju på väggen, men det var nog ändå lite senare.. I'll be back.

Lotten sa...

jag håller med om polisskolan-killen. på min lista fanns nog även kim sulocki.

emma sa...

ja men faktiskt så är ju "snälla ögon och schyssta killen" rätt vettiga kriterier. kunde varit värre. jag verkar iofs haft ett diffust krierie om halvlångt hår också.
jag kan skriva under på både karl dyall och kim sulocki faktiskt. min kim kallas för kim solucki på sitt jobb ibland. det känns fint.

Anonym sa...

Joe med framförallt Sully står på min lista. /Ylva