tisdag 24 februari 2009

prins daniel!

aaah peppen! min största rädsla (okej det var inte alls sant. men jag var lite orolig, det var jag) när jag flyttade till kanada var att viktoria och daniel skulle gifta sig och att jag skulle missa hela hallabalot och direktsändningarna och allt. men nu, nu jävlar ska jag köpa kepsar och t-shirts och minnestallrikar med deras bild på samt förstås sitta bänkad framför tv:n inför denna stora händelse! mmm.... monarki.

bild från prinsessan margarets bröllop 1961 i Storbritannien. hur kan man INTE blir orimligt upphetsad av sånthär? åtta små obekväma och stela flickor i volanger och tanter i roliga hattar. bara en sån grej!

2 kommentarer:

Anonym sa...

åå emma jag fattar inte att jag glömmer bort att läsa din blogg ibland, för varje gång jag läser den blir jag så himla glad. heja världens bästa emma!

ps. och monarki är jätteroligt. roligast är nog att ett kungabröllop anses kunna väga upp deppigheten som sverige drabbats av pga finanskrisen. de kanske inte har fått förlova sig innan för att det har ansetts som någon slags nödvärnshandling. tänk att få ens privatliv styrt av ett helt folk. halleda så tokigt.

Anonym sa...

hoho, ja visst är detta fantastiskt. detta lyfter ju 2009 till en helt ny nivå. drömscenariot skulle ju vara om det gjordes en dokusåpa om tiden från förlovningen till bröllopet...och givetvis en fortsättning om livet efteråt. undrar om vickan blir en bridezilla!?