torsdag 13 mars 2008

lite som en låt av tarkan.

Jag vet att detta är världens mest inkonsekventa blogg som sällan innehåller något intressant. Så även denna gång. Men jag såg en bild innan idag som fick mig att plötsligt minnas något som jag förträngt i säkert 15 år.
När jag gick på mellanstadiet så hade jag ett eget akvarium och brukade skriva uppsatser om akvariefiskar i skolan. Jag hade bland annat en kampfisk (ja, den som jag sedemera av misstag råkade döda. mycket sorglig historia) som jag var väldigt stolt och förtjust i men jag hade en dröm... En dröm om kyssguramis. Å fram tills idag hade jag helt förträngt denna fisk. Men att ha en kyssgurami var verkligen min högsta dröm på den tiden. Nu hade inte zooaffären i min hemstad några kyssguramis och det faktum att de kan bli upp till 30 cm stora gör att de nog inte riktigt lämpade sig för mitt akvarium. Men ändå, drömmen om två rosa fiskar med pussmunnar som ibland, om man hade tur, pussades i akvariet fanns där. Vilket jag verkligen kan förstå eftersom jag kan känna mig lite sugen på det idag också faktiskt. Nu kommer det ingen slutpoäng, jag ville bara berätta detta för jag blev så fascinerad över att jag helt glömt bort det.
Del två i serien "Husdjur emmayo önskat sig" kommer handla om dansmöss.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det här var helt ny information för mig. Knasiga fiskar, men inte svårt att förstå varför det var en tioårig flickas dröm. =)