söndag 25 februari 2007

som om vi hade egna gudar någonstans

Jag och min vän Mari har ända sedan Melodifestivalyran 2006 stört oss på en av medlemmarna i Melodifestivalkören och ta mig tusan om han inte är tillbaka i år igen! Det är något med hans uppsyn och hans vilja att titta lite sexigt/farligt in i kameran som ger mig rysningar. Idag har jag iallafall ägnat mig åt lite grävande googlingar och kommit fram till att hans namn är Martin Kagemark och han är ingen mindre än Christer Björkmans äkta man!!! Ett sånt skop va? Man har ju hört att Christer är någon slags svågerpolitiksdiktator i Melodifestivalssammanhang men att någon går så långt som att gifta sig med Christer för att få jobb, det var det värsta!


Övrig information är att när Christer Björkman vann Melodifestivalen (och sedan nästkom sist i ESC efter Finlands bidrag "Yamma yamma") 1992 så gick jag upp på mitt flickrum och grät i sängen. Jag höll på Lizette & Bizazz med låten "Som om himlen brann" och kunde för mitt liv inte förstå hur något så gräsligt om Christers låt kunde vinna. Jag och min bästis hade konspirationsteorier om att man lät bara Christer vinna för att Sverige inte hade råd att arrangera ännu ett ESC efter att Carola vann 1991. Nu när jag tittar på videon med Lizette så kan jag verkligen förstå mina tårar över Christers låt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha, hade helt glömt bort den här låten, men det var helt klart en favorit på den gamla goda tiden :D gillar hennes överentusiastiska dansare också!

(och yay! för bloggen)

emma sa...

haha ja, dansarna och deras färgglada kläder gör ju minst... 60% av låten liksom! :) känner än idag att jag verkligen tilltalas av att de har varsin färg och sådär.. hehe.

anna sa...

jag köpt eett band med lizette efter hennes låt. det var inte så bra. var inte hon med igen för några år sedan förresten?