fredag 23 februari 2007

Epilog: Hetsen


Den klassiska bilden som man alltid fick upp förr om man bildgooglade på tenta. Inte längre dock!

Lämnade in iallafall, en halvtimme för sent dock.. men ändå! En kvart innan inlämning ringde jag i vild panik och med häftig andhämntning min pappa som inte riktigt var på samma hetsnivå som jag eftersom han var just uppstigen ur badkaret, haha. Så han pratade länge och väl om saker som nog inte hade så mycket med min tenta att göra, egentligen. MEN den muntra och trygga papparösten fick min vilda stress att lägga sig lite trots att klockan passerade den magiska gränsen 18.00.

Freestylade mig igenom nästan hela tentan, hoho. Men vad fasen, jag brukar tänka att det är bättre att lämna in något och kanske få komplettering än inte lämna in nått alls. För vem vill lära sig saker ORDENTLIGT? Det verkar så himla överskattat om man nu inte ska bli läkare eller brobyggare.
Nu ska jag ligga i soffan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh, jag har också freestylat mej igenom en tenta idag. det var spännande. fast det värsta är att man bara kan svara antigen rätt eller fel. sånt har jag lite problem med. haha. jag tror förövrigt inte att läkare lär sej allt de ska ordentligt heller...vem orkar hålla hjärnan å motivationen upp i så många år?

emma sa...

haha ja det är ju lite tråkigt när det är sådär antingen eller... jag är ett stort fan av diffusa svar! :P
alltså förmodligen är det ju så att varken brobyggare ller läkare kan allting. men det känns bäst att tro det iaf.. säkrast liksom. hehe.