fredag 30 januari 2009

mitt nya liv

igår mina vänner, igår var jag on fire! eller alltså först satt jag i pyjamas och hade ångest till klockan tre men sen fanns det ingen hejd på mig!
jag gick till arbetsförmedlingen.
jag gick till optikern och testade synen för körkortsgrejs.
jag köpte en orimligt stor ram.
jag köpte en kalender.
jag handlade mat.
jag lagade mat. (sen tappade jag ut hälften av salladen på vår håriga matta så nu är det solrosfrön överallt. blev så arg att jag var tvungen att yla lite)
jag diskade.
jag skickade in papper för körkortstillstånd. (tio år efter första gången. det gäller att vara på hugget.)
jag sökte ett jobb.
jag hjälpte (lite) till att sätta upp två hyllor.
jag ramade in en grejs i den orimligt stora ramen.

on fire, i'm telling you! så nu kan jag säkert slacka med gott samvete minst en månad. fast idag ska jag faktiskt försöka baka morotskaka och så ska jag skriva färdigt en grejs för praktiken. min handledare mailade mig igår och undrade vad fan jag håller på med. aaah ångesten.
vi får väl se.

allt detta firar vi med en skojsig bild. jag har ju börjat titta på olika modeller av hörapparater såhär vid 26 år och 30 dagars ålder!

hursa?

1 kommentar:

Anonym sa...

blir ju matt bara av att läsa om ditt aktiva liv! :)