onsdag 7 november 2007

polka dots and paisley

Klockan är halv 3 på natten och jag dansar runt i konstiga kläder i lägenheten och lyssnar på Saul Williams och Shakira på kanske lite för hög volym och känner mig alldeles lycklig. Dansa dansa, småpacka lite, dansa dansa. Knölar ner alla piller jag äger i en och samma kartong och tänker lite på den hetsiga yrkesmilitären som hade föreläsning för oss som ska bli utbytesstudenter nästa år och som sa att att det är bra att ha fått utfärdat bevis från sin doktor på alla piller och mediciner man bär med sig ifall man skulle fastna i tullen. Mohahaha. Det blir spännande om tullen öppnar min panodilkartong och hittar en tjusig blandning av acura, dimor, postafen och panodil. Ja, sen finns det ju såklart ytterligare mediciner i andra kartonger. Man är ju inte SARSARE för inte liksom! (SARS-bloggen har förresten uppdaterats lite på senaste tiden, om någon intresserad missat det!)

Ibland är det så. Alldeles lycklig i min ensamhet och av ingen särskild anledning mer än att det är rätt kul att behöva tänka på tullen, piller, reseförsäkringar, sladdar och kulturella koder igen. Det är kul! Pepp! Jag kan även vara en smula övertrött.

Whenever wherever säger jag och Shakira!

1 kommentar:

idaida sa...

Jävlar vad roligt det är att du ska åka iväg.

Om du hinner har jag fått en sån där lista med frågor man ska svara om sig själv. Den kan du ta och fylla i när du har resefeber och inte kan göra något vettigt! Hej!