torsdag 31 januari 2008

om världen var ett samhälle på 100 personer

Här hittar ni en länk till en liten videosnutt min lärare visade idag och som kan verka lite klyschig och "jaja det visste vi redan" men som ändå i stort sett visar varför jag pluggar det jag gör. The Miniature Earth bygger på Donella Meadows avhandling "Who lives in the global village?" Kolla på den! Den är inte lång. Jag behöver iallafall påminnas om det lite då och då. Särskilt när klockan är 12 och jag har 400 ord kvar att skriva på min book report av en bok jag inte läst. Särskilt svårt känns det eftersom den är för en lärare som vill att man skriver bra engelska och extra extra kämpigt känns det eftersom jag igår fick höra av en annan lärare att jag borde styra upp mitt skrivande på engelska. Jag behöver påminnas om det när jag är natthungrig och inte har några chips. Jag behöver påminnas om det när jag saknar mina vänner och min familj. Jag behöver påminnas om det när jag är arg. Jag behöver påminnas om det när jag tvivlar på min framtid och min kapacitet.

Inga kommentarer: